Mijn product is defect, wat moet ik doen?
Is een product defect of beschadigd?
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra garantie. Deze (fabrieks)garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Wij verzoeken u een gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken.
Garantievoorwaarden
- De wettelijke garantietermijn gaat in vanaf de aankoopdatum;
- Garantie is alleen geldig indien het ventilatie product conform de voorgeschreven richtlijnen en configuraties is geïnstalleerd;
- Om uw garantievraag aan te kunnen nemen vragen wij u om uw garantie bij ons aan te melden via het contactformulier.
Extra fabrieksgarantie, bovenop de wettelijke garantie, vanuit de fabrikant
Ook enkele fabrikanten kunnen een langere garantietermijn geven op het gehele product of op de onderdelen. Bij veel fabrikanten doet u dit door het product online te registreren via hun website. Dit kunt u terugvinden in de garantiebepalingen van het product en via de website van de leverancier. De garantietermijnen die hier en op andere plekken op onze website worden genoemd betreffen de fabrieksgarantie.
Kijk hier voor een overzicht van alle leveranciers met de desbetreffende fabrieksgarantie.
Retourformulier
Wij verzoeken u vriendelijk ons het volgende via het contactformulier op te sturen:
- Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
- Drie tot vier foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen.
- De beschadiging of het defect dient op ten minste één van de foto’s duidelijk zichtbaar te zijn.
- Het volledige artikel moet zichtbaar zijn op de foto.
- Houd rekening met het versturen van de mail en foto’s dat deze niet groter is dan 18MB. (Wij raden u daarom aan de foto’s als JPEG-bestand aan ons door te sturen).
- Na ontvangst van de foto’s wordt uw verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. U ontvangt binnen enkele dagen maar tenminste binnen één week bericht over de verdere verwerking van uw verzoek.
Al langer in huis
Ook wanneer u het product al langer in huis heeft zijn defecten er om verholpen te worden. Als het product niet meer werkt kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij sturen onze reparatieservice aan en houden u tegelijkertijd op de hoogte van de reparatie.
Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact met ons op, wij helpen u graag verder.