Garantie & Reparatie

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Wat is de garantie bij 123Ventilatie.nl?

Standaard heeft u 2 jaar garantie op de aangeboden apparatuur, waarbij uw factuur of aankoopbewijs tevens uw garantiebewijs is.

Daarnaast heeft u altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wilt zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument (bij normaal gebruik) er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Fabrieksgarantie en of verlengde garantie;

De meeste fabrikanten bieden u een extra garantie, zgn. fabrieksgarantie echter iedere fabrikant hanteert ten opzichte van deze garantie weer zijn eigen voorwaarden. Voor de garanties en de daarbij verbonden voorwaarden verwijzen wij u graag naar onderstaande fabrikanten. Net als voor bovengenoemde aanvullende garantie geldt dat deze fabrieksgaranties niets afdoen aan hiervoor genoemde wettelijke garantie.

Zehnder
Orcon
Duco
Buva
Itho Daalderop
Brink Climate Systems

Staat uw artikel of fabricaat hier niet bij?

Neemt u gerust contact op met onze klantenservice.

 

Is een reparatie gratis of moet ik daar toch voor betalen?

Binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn repareren we uw artikel gratis.

Ook buiten de garantievoorwaarden laten we u natuurlijk niet in de kou staan! Wij repareren uw artikel tegen betaling maar geven eerst een inschatting van de kosten.

Zo kun u bepalen wat u wilt doen:

  1. Laten repareren tegen betaling
  2. Terugsturen zonder repareren, na betaling van de onderzoekskosten van 35,39 euro of 145,20 euro bij een reparatie aan huis.

Repareren jullie ook artikelen welke niet bij 123Ventilatie.nl zijn aangekocht?

Hoe jammer dat wij het ook mogen vinden dat u, uw artikel niet heeft aangekocht in onze shop, wij staan altijd voor u klaar. Meld u klacht/defect aan middels [email protected] of bel deze door aan onze klantenservice welke te bereiken is op telefoonnummer +31(0)347-326763.

Het defect zal met u besproken worden waarbij wij vooraf een indicatie geven van de te maken kosten. Waarna u akkoord gaat met onze indicatie en voorwaarden zal een servicemonteur worden gepland welke uw storing vakkundig voor u gaat oplossen.

Repareren jullie ook aan huis?

Uiteraard repareren wij uw artikelen ook aan huis, nadat de melding bij ons is gemaakt neemt de klantenservice binnen *48 uur contact met u op om de serviceafspraak met u in te plannen.

*48 uur met uitzondering zon-en feestdagen.

Hoe volg ik mijn reparatie?

Nadat u het te repareren artikelen bij ons heeft aangeboden en wij het artikel vervolgens in ontvangst hebben mogen nemen houden wij u op de hoogte van onze vorderingen. U hoeft dus eigenlijk niks meer te doen, mocht u echter toch een oogje in het zeil willen houden neemt u gewoon contact op met onze klantenservice.

Artikel is defect, wat nu?

Wanneer een artikel defect of beschadigd is, kunt u gebruik maken van het recht op reclamatie.

Wij verzoeken u vriendelijk ons het volgende via het retourformulier op te versturen;

1. Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
2. Drie tot vier foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen.
3. De beschadiging of het defect dient op ten minste één van de foto’s duidelijk zichtbaar te zijn.
4. Het volledige artikel moet zichtbaar zijn op de foto.
5. Houd rekening met het versturen van de mail en foto’s dat deze niet groter is dan 18MB. (Wij raden u daarom aan de foto’s als JPEG-bestand aan ons door te sturen).
6. Na ontvangst van de foto’s wordt u verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. U ontvangt binnen enkele dagen maar tenminste binnen één week bericht over de verdere verwerking van uw verzoek.

Al langer in huis!
Ook dan zijn defecten er om verholpen te worden. Als uw apparaat / toestel niet meer werkt, schakelt u gemakkelijk onze klantenservice in welke onze reparatieservice aanstuurt om uw defect zo snel mogelijk te repareren. De klantenservice houd u op de hoogte van uw reparatie artikel.

Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wilt zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.