Garantie & Reparatie

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

We vinden het ontzettend jammer dat u niet tevreden bent over onze producten en/of diensten. We kijken graag samen met u naar een oplossing, neem daarvoor contact met ons op via het contactformulier. We reageren zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen inhoudelijk op uw klacht.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Wat is de garantie bij 123Ventilatie.nl?

Standaard heeft u 2 jaar garantie op uw producten, waarbij uw aankoopbewijs/factuur uw garantiebewijs is.

Ook heeft u recht op wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene moet doen wat een consument (bij normaal gebruik) in alle redelijkheid mag verwachten.

Fabrieksgarantie en of verlengde garantie;

De meeste fabrikanten bieden u een fabrieksgarantie. Elke fabrikant hanteert hiervoor eigen voorwaarden. Voor de garanties en de daaraan verbonden voorwaarden verwijzen wij u graag naar onderstaande fabrikanten. Net als voor bovengenoemde aanvullende garantie geldt dat deze fabrieksgaranties niets afdoen aan hiervoor genoemde wettelijke garantie.

Zehnder
Orcon
Duco
Buva
Itho Daalderop
Brink Climate Systems

Staat uw artikel of fabrikant hier niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

 

Kost mijn reparatie geld?

Wanneer uw reparatie binnen de garantievoorwaarden en -termijn valt repareren we uw artikel gratis.

Maar ook buiten uw garantievoorwaarden laten we u natuurlijk niet in de kou staan! U kunt uw artikel naar ons opsturen zodat wij u een inschatting kunnen geven van de kosten. Let op: hier rekenen wij onderzoekskosten voor. U kunt dan zelf bepalen welke vervolgstappen u wilt zetten:

  1. Laten repareren tegen betaling
  2. Terugsturen zonder repareren, na betaling van de onderzoekskosten van €35.39 of €145.20 bij een reparatie aan huis.

Repareren jullie ook producten die niet bij 123Ventilatie.nl zijn aangekocht?

Natuurlijk zien we het liefste dat iedereen bij 123ventilatie.nl zijn producten koopt. Maar ook al heeft u een product dat niet bij ons is aangeschaft staan we toch graag voor u klaar. Meld uw klacht/defect bij ons aan door te mailen naar info@123ventilatie.nl. U kunt ook bellen naar onze klantenservice. We zijn bereikbaar via +31(0)347 32 67 63.

Wij bespreken het defect met u en geven van tevoren een inschatting van de kosten. Wanneer u akkoord gaat met de indicatie plannen wij een servicemonteur in die uw defect vakkundig voor u oplost.

Repareren jullie ook aan huis?

Ja wij repareren absoluut aan huis. Wanneer u een defect bij ons meldt neemt de klantenservice binnen 48 uur* contact met u op om een serviceafspraak in te plannen.

*zon- en feestdagen uitgezonderd.

Kan ik mijn reparatie volgen?

Nadat wij het te repareren artikel in ontvangst hebben genomen houden wij u op de hoogte van de vorderingen van de reparatie. U hoeft dus niets meer te doen.

Mijn product is defect, wat moet ik doen?

Is een product defect of beschadigd? Dan kunt u gebruik maken van het recht op reclamatie. Dat betekent dat u uiterlijk twee maanden na ontvangst van het product ons op de hoogte brengt van het gebrek.

Wij verzoeken u vriendelijk ons het volgende via het retourformulier op te sturen:

  1. Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
    2. Drie tot vier foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen.
    3. De beschadiging of het defect dient op ten minste één van de foto’s duidelijk zichtbaar te zijn.
    4. Het volledige artikel moet zichtbaar zijn op de foto.
    5. Houd rekening met het versturen van de mail en foto’s dat deze niet groter is dan 18MB. (Wij raden u daarom aan de foto’s als JPEG-bestand aan ons door te sturen).
    6. Na ontvangst van de foto’s wordt uw verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. U ontvangt binnen enkele dagen maar tenminste binnen één week bericht over de verdere verwerking van uw verzoek.

Al langer in huis
Ook wanneer u het product al langer in huis heeft zijn defecten er om verholpen te worden. Als het product niet meer werkt kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij sturen onze reparatieservice aan en houden u tegelijkertijd op de hoogte van de reparatie.

U heeft altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.