Klantenservice

 

Welke ventilatiebox zal ik kiezen?

Binnenkort meer informatie

Wat is het verschil tussen Randaarde en Perilex?

Binnenkort meer informatie

Welke ventilatiesysteem heb ik?

Binnenkort meer informatie

Welke ventilator past bij mijn situatie?

Binnenkort meer informatie

Wie bezorgt mijn bestelling?

PostNL bezorgt uw bestelling op het door u opgegeven afleveradres. Aangezien PostNL het grootste netwerk voor brieven, pakketten en e-commerce in de Benelux bezit, zijn wij bijna altijd verzekerd van een snelle, gemakkelijke en correcte levering van uw bestelling. Bij het afleveren van uw bestelling dient u te tekenen voor ontvangst, zodat de juiste persoon de bestelling ontvangt.

De bestelling mag helaas niet worden aangenomen door buren. Indien u niet thuis aanwezig bent om de bestelling in ontvangst te nemen, biedt PostNL het pakket de volgende werkdag of zaterdag nogmaals aan. Wanneer het pakket voor de tweede maal niet kan worden afgeleverd, kunt u de bestelling ophalen in het dichtstbijzijnde postkantoor.

Bij iedere bestelling op 123Ventilatie.nl ontvangt u een track en trace code. U ontvangt de track en trace code per e-mail, nadat wij het pakket hebben verzonden Met de PostNL track en trace code kunt u uw bestelling stap voor stap volgen.

Zijn er kosten verbonden aan het verzenden van mijn bestelling?

Voor bestellingen van meer dan €25,- reken wij geen verzendkosten. Voor bestellingen onder de €25,- (of wanneer deze onder dit bedrag komt door een gedeeltelijke retourzending) brengen wij €6.95 verzendkosten in rekening.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Voor artikelen die voorradig zijn geldt: op werkdagen voor 15.00 uur besteld, na 2 dagen in huis*. Producten die niet voorradig zijn bestellen wij direct voor u, waarbij we u op de hoogte houden van de leverdatum. Bovendien kunt u bij elk artikel, wanneer u de maat selecteert, de levertijd zien. Voor producten die niet voorradig zijn geldt dat wij uw bestelling binnen 1 tot 10 werkdagen verzenden.

Na onze zorgvuldige kwaliteitscontrole levert PostNL uw bestelling af op het door u opgegeven afleveradres. Wanneer uw bestelling ook montage bevat plannen we samen met u een geschikte datum in en neemt onze monteur uw product mee.

*Uitgezonderd feestdagen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u een keuze maken uit de volgende betaalmogelijkheden: iDEAL, CreditCard en Klarna. Uw betaling wordt afgehandeld door betalingssysteem Mollie. Wanneer u achteraf wenst te betalen, kunt u kiezen voor betalen via Klarna.

 

Wat is iDEAL?

iDEAL is online betalen via uw eigen telebankiersysteem thuis. Deelnemende banken aan het iDEAL-bankiersysteem zijn ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos bank en Van Lanschot. Met iDEAL rekent u af in uw vertrouwde internet betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

 

Creditcard

Betalen met Credit Card is mogelijk via een beveiligde omgeving. Deze omgeving wordt door Mollie ondersteunt voor een veilige en correcte verwerking van uw betaling. U kunt ervoor kiezen om met Mastercard of Visa uw producten af te rekenen.

 

Wat is Klarna?

Via Klarna bieden wij u de mogelijkheid aan om achteraf te betalen. Na het plaatsen van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om de betaling van uw bestelling te voltooien.

Heeft u vragen over een betaling of wordt uw bestelling niet goedgekeurd door Klarna? Neem dan contact op met Klarna via het telefoonnummer 020-8082852 of u kunt uw vraag stellen via de chat op klarna.nl/klantenservice. Klarna is van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8.00 uur en 17.00 uur. Voor meer informatie kunt u kijken op www.klarna.nl

 

BETAALMETHODE

KOSTEN

iDEAL Gratis
Creditcard Gratis
Klarna Gratis

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

U kunt gemakkelijk en snel bestellen in onze webshop. U plaatst het gewenste artikel in uw winkelmandje door op de button ‘In winkelwagen’ te klikken. Nadat u het gewenste artikel in het winkelmandje heeft geplaatst, gaat u door naar de volgende stap waar u uw gegevens invult. Deze gegevens hebben wij nodig om uw pakket op het door u gewenste adres af te leveren of om contact met u op te nemen wanneer wij nog vragen hebben. In deze stap kunt u ook aangeven of u het pakket op een ander afleveradres wilt laten bezorgen dan uw huisadres. Als laatste geeft u aan op welke manier u wilt betalen en gaat u door naar de volgende stap.

Bij akkoord gaat u door naar Mollie, onze betaalinstantie. Wanneer u uw bestelling succesvol heeft afgerond, ontvangt u van ons een e-mail met uw orderbevestiging. Wanneer wij uw bestelling verzenden, ontvangt u ook hiervan een bevestiging via de e-mail. In deze e-mail staat een Track & Trace code vermeld van PostNL waarmee u uw bestelling kunt volgen.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

We vinden het ontzettend jammer dat u niet tevreden bent over onze producten en/of diensten. We kijken graag samen met u naar een oplossing, neem daarvoor contact met ons op via het contactformulier. We reageren zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen inhoudelijk op uw klacht.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Diensten die uitgezonderd zijn van het herroepingsrecht

Wanneer u bij ons een dienst afneemt is het mogelijk dat deze volledig wordt uitgevoerd binnen de bedenktijd van 14 kalenderdagen. Deze diensten zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. De uitzondering is alleen geldig na uitdrukkelijke toestemming van de consument. In ons bestelproces wijzen wij u dan ook op het doen van afstand van het herroepingsrecht.

Wat is de garantie bij 123Ventilatie.nl?

Standaard heeft u 2 jaar garantie op uw producten, waarbij uw aankoopbewijs/factuur uw garantiebewijs is.

Ook heeft u recht op wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene moet doen wat een consument (bij normaal gebruik) in alle redelijkheid mag verwachten.

Fabrieksgarantie en of verlengde garantie;

De meeste fabrikanten bieden u een fabrieksgarantie. Elke fabrikant hanteert hiervoor eigen voorwaarden. Voor de garanties en de daaraan verbonden voorwaarden verwijzen wij u graag naar onderstaande fabrikanten. Net als voor bovengenoemde aanvullende garantie geldt dat deze fabrieksgaranties niets afdoen aan hiervoor genoemde wettelijke garantie.

Zehnder
Orcon
Duco
Buva
Itho Daalderop
Brink Climate Systems

Staat uw artikel of fabrikant hier niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

 

Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

Onze klantenservice is bereikbaar via de telefoon: +31(0)347 32 67 63, via info@123ventilatie.nl of via de chat rechtsonder op de pagina. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00. Wij streven ernaar uw mail binnen een week te beantwoorden.

Hoe lang duurt het voor ik mijn geld terugkrijg?

Wij streven ernaar om retourzendingen binnen 7 dagen te verwerken. Bij het herroepen van uw overeenkomst betalen wij het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping.

Wij wachten met terugbetaling tot we de teruggestuurde artikelen hebben ontvangen of er aangetoond is dat de artikelen teruggezonden zijn.

  1. Als uw bestelling klaar is voor terugzending, kunt u deze, met alle benodigde retourformulieren, afgeven bij een PostNL punt. Een beschrijving hoe u uw bestelling voorbereid om te retourneren, vindt u onder “hoe retourneer ik mijn artikelen”. Bewaar het verzendbewijs.
  2. Uw pakket wordt door PostNL naar ons retouradres gebracht.
  3. Uw retourzending wordt gecontroleerd.

Hieronder kunt u per betaaloptie kijken hoe een artikel wordt verrekend en met welke tijdsduur u rekening kunt houden voor het geld weer op uw rekening staat. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anders heeft ingestemd. Voor de terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Voor diensten geldt dat u alleen gehouden bent de eventuele abonnementskosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding.

 

*           Normale verwerkingstijd, uitzonderingen daargelaten.
**         Bij Creditcard rekening is de terugbetaling te vinden op het eerstvolgende maandoverzicht of op de dag van afschrijving.

Bij retourzending van artikelen verzonden via Express levering worden de verzendkosten van €9,95 niet vergoed. In het geval dat u de bestelling op rekening gekocht heeft en u stuurt deze binnen de betalingstermijn (14 dagen) aan ons terug, dan ontvang u van ons een e-mail dat uw nieuwe openstaande rekeningbedrag €0,00 is. Indien u langer wacht met het terugsturen van uw bestelling vragen wij u vriendelijk de rekening eerst te voldoen. Wanneer wij daarna uw bestelling retour ontvangen, krijgt u vervolgens het rekeningbedrag weer teruggestort op uw rekening.

Mocht u nog vragen hebben, neem gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

 

 

 

 

 

 

Kan ik mijn artikel ruilen voor een ander artikel?

Wanneer u uw artikel retourneert kunt u een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop. Wij adviseren om deze bestelling direct te bevestigen, zeker wanneer de voorraad gering is. Uw bestelling is pas gereserveerd wanneer u heeft betaalt. We vragen u dus opnieuw vooraf te betalen terwijl wij uw retour verwerken.

Waar kan ik mijn artikelen afgeven voor retour?

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw retouren aan te melden. De volgende opties zijn gratis. Meer over hoe u kunt retourneren vindt u onder ‘Hoe retourneer ik mijn artikelen?’

  1. Inleveren bij een PostNL punt
  2. Inleveren bij de PostNL pakketbezorger

Wanneer u uw retour met een andere vervoerder dan PostNL wilt versturen is dat mogelijk, maar zijn de kosten voor eigen rekening. U kunt uw retour dan sturen naar:

123ventilatie.nl
Afd. retours
Antwoordnummer 13548
4130ZX Vianen (Ut)

Wat is het retouradres?

123Ventilatie.nl
Afd. Retours
Antwoordnummer 13548
4130ZX, VIANEN UT

Kost mijn reparatie geld?

Wanneer uw reparatie binnen de garantievoorwaarden en -termijn valt repareren we uw artikel gratis.

Maar ook buiten uw garantievoorwaarden laten we u natuurlijk niet in de kou staan! U kunt uw artikel naar ons opsturen zodat wij u een inschatting kunnen geven van de kosten. Let op: hier rekenen wij onderzoekskosten voor. U kunt dan zelf bepalen welke vervolgstappen u wilt zetten:

  1. Laten repareren tegen betaling
  2. Terugsturen zonder repareren, na betaling van de onderzoekskosten van €35.39 of €145.20 bij een reparatie aan huis.

Repareren jullie ook producten die niet bij 123Ventilatie.nl zijn aangekocht?

Natuurlijk zien we het liefste dat iedereen bij 123ventilatie.nl zijn producten koopt. Maar ook al heeft u een product dat niet bij ons is aangeschaft staan we toch graag voor u klaar. Meld uw klacht/defect bij ons aan door te mailen naar info@123ventilatie.nl. U kunt ook bellen naar onze klantenservice. We zijn bereikbaar via +31(0)347 32 67 63.

Wij bespreken het defect met u en geven van tevoren een inschatting van de kosten. Wanneer u akkoord gaat met de indicatie plannen wij een servicemonteur in die uw defect vakkundig voor u oplost.

Repareren jullie ook aan huis?

Ja wij repareren absoluut aan huis. Wanneer u een defect bij ons meldt neemt de klantenservice binnen 48 uur* contact met u op om een serviceafspraak in te plannen.

*zon- en feestdagen uitgezonderd.

Kan ik mijn reparatie volgen?

Nadat wij het te repareren artikel in ontvangst hebben genomen houden wij u op de hoogte van de vorderingen van de reparatie. U hoeft dus niets meer te doen.

Mijn product is defect, wat moet ik doen?

Is een product defect of beschadigd? Dan kunt u gebruik maken van het recht op reclamatie. Dat betekent dat u uiterlijk twee maanden na ontvangst van het product ons op de hoogte brengt van het gebrek.

Wij verzoeken u vriendelijk ons het volgende via het retourformulier op te sturen:

  1. Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
    2. Drie tot vier foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen.
    3. De beschadiging of het defect dient op ten minste één van de foto’s duidelijk zichtbaar te zijn.
    4. Het volledige artikel moet zichtbaar zijn op de foto.
    5. Houd rekening met het versturen van de mail en foto’s dat deze niet groter is dan 18MB. (Wij raden u daarom aan de foto’s als JPEG-bestand aan ons door te sturen).
    6. Na ontvangst van de foto’s wordt uw verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. U ontvangt binnen enkele dagen maar tenminste binnen één week bericht over de verdere verwerking van uw verzoek.

Al langer in huis
Ook wanneer u het product al langer in huis heeft zijn defecten er om verholpen te worden. Als het product niet meer werkt kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij sturen onze reparatieservice aan en houden u tegelijkertijd op de hoogte van de reparatie.

U heeft altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.

 

Wat zijn de kosten voor retourneren?

Pakketjes en brievenbuspost kunt u gewoon gratis aan ons retourneren, wanneer u de stappen volgt onder het kopje ‘Hoe retourneer ik mijn artikelen?’. U mag uiteraard ook op eigen initiatief, zonder voorafgaande mededeling retourneren of via een andere vervoerder dan PostNL. De directe kosten voor het terugsturen zijn dan wel voor uw eigen rekening.

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Omdat we het erg vervelend vinden dat uw product niet naar wens is hebben wij het retourneren niet alleen gratis, maar ook zo makkelijk mogelijk gemaakt.

Wanneer u de volgende stappen volgt kunt u uw product gratis retourneren:

  1. U geeft onze klantenservice een melding van de te retourneren artikelen via het contactformulier zodat wij kunnen zorgen voor een snelle terugbetaling van de geretourneerde artikelen.
  2. Op de bijgeleverde pakbon kruist u de artikelen aan welke u wilt retourneren, waarna u dit formulier samen met de artikelen in de doos plaatst en deugdelijk dichtplakt.
  3. De doos met de retourgegevens voorzien van antwoordnummer levert u vervolgens in bij het dichtstbijzijnde PostNL punt. Retourgegevens vindt u onderaan deze pagina.
  4. Bewaar het verzendbewijs, zodat wij samen met u de verzending kunnen traceren indien er iets mis is gegaan.

U mag uiteraard ook op eigen initiatief, zonder voorafgaande mededeling retourneren, of dit doen via een andere vervoerder dan PostNL. De directe kosten voor het terugsturen zijn dan wel voor eigen rekening.

123 Ventilatie.nl
Afd. retours
Antwoordnummer 13548
4130 ZX Vianen (UT)

Mag ik mijn artikel retourneren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Dit geldt voor alle producten die u bij ons koopt. Voor diensten geldt dat u de overeenkomst binnen 14 dagen na het kopen van de dienst kunt herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Wij verzoeken u om onderstaande retourvoorwaarden in acht te nemen:

Retourvoorwaarden

  1. Indien u meerdere artikelen in één bestelling plaatst maar deze separaat worden geleverd daar één van de artikelen via een verkopende partij van 123ventilatie.nl gaat, geldt dat de termijn pas ingaat wanneer u alle artikelen heeft ontvangen.
  2. Voor alle afgeprijsde artikelen gelden dezelfde voorwaarden.
  3. Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover als mogelijk), “Modelformulier voor herroeping”.