Retourneren

Uitzondering diensten

Voor onze diensten die binnen de bedenktijd van 14 kalenderdagen volledig zijn uitgevoerd geldt dat deze zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Deze uitzondering geldt alleen indien de dienst van start is gegaan met uitdrukkelijke instemming van de consument die hierbij verklaard heeft afstand te doen van zijn herroepingsrecht. U wordt hier in ons bestelproces ook op gewezen.

Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

Eigenlijk heel eenvoudig door te bellen naar telefoonnummer +31(0)347-326763 op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 10:00 uur tot en met 12:00 uur en van 14:00 uur tot en met 16:00 uur. Maar ieder verstuurde mail word binnen één week door ons beantwoord, deze mail stuurt u naar [email protected] 

Hoe snel ontvang ik mijn betaalde bedrag terug?

De meeste retourzendingen hebben wij verwerkt binnen 7 dagen nadat deze bij ons zijn binnen gekomen.

Als je de overeenkomst herroept, betalen wij het aankoopbedrag (inclusief standaard verzendkosten) zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de artikelen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de artikelen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

 

  1. Als je bestelling klaar is voor terugzending, kan je deze, met alle benodigde retourformulieren, afgeven bij een PostNL punt. Een beschrijving hoe je jouw bestelling voorbereid om te retourneren, vind je onder “hoe retourneer ik mijn artikelen”. Bewaar het verzendbewijs.
  2. Je pakket wordt door PostNL naar ons retouradres gebracht.
  3. Je retourzending wordt gecontroleerd.

 

Hieronder zie je per betaaloptie hoe een artikel wordt verrekend en met welke tijdsduur je rekening dient te houden om het geld weer op je rekening te hebben. Deze tijdsduur gaat in vanaf het moment dat je je bestelling bij een PostNL punt of een andere vervoerder afgeeft. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Voor diensten geldt dat u alleen gehouden bent de eventuele abonnementskosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding.

 

*           Normale verwerkingstijd, uitzonderingen daargelaten.
**         Bij Creditcard rekening is de terugbetaling te vinden op het eerstvolgende maandoverzicht of op de dag van afschrijving.

Bij retourzending van artikelen verzonden via Express levering worden de verzendkosten van €9,95 niet vergoed. In het geval dat u de bestelling op rekening gekocht heeft en u stuurt deze binnen de betalingstermijn (14 dagen) aan ons terug, dan ontvang u van ons een e-mail dat uw nieuwe openstaande rekeningbedrag €0,00 is. Indien u langer wacht met het terugsturen van uw bestelling vragen wij u vriendelijk de rekening eerst te voldoen. Wanneer wij daarna uw bestelling retour ontvangen, krijgt u vervolgens het rekeningbedrag weer teruggestort op uw rekening.

Mocht u nog vragen hebben, neem gerust contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

 

 

 

 

 

 

Mag ik mijn artikel ruilen voor een ander artikel?

Artikelen kunt u ruilen door deze te retourneren, waarbij u vervolgens een nieuwe bestelling plaatst in de webshop. Wij adviseren u wel de bestelling direct te bevestigen, zeker als de voorraad gering is. Artikelen welke u in de winkelwagen plaatst zijn uiteraard niet gereserveerd, u dient voor nieuwe bestellingen wel opnieuw vooraf te betalen.

Waar kan ik mijn artikelen voor retour inleveren / afgeven?

Uiteraard zijn er meerdere mogelijkheden. De volgende opties zijn gratis wanneer u de stappen volgt onder het kopje ‘Hoe retourneer ik mijn artikelen?’.

  1. Inleveren bij een PostNL punt.
  2. Inleveren bij de PostNL pakketbezorger.
  3. Inleveren aan het antwoordadres van 123ventilatie.nl

 

123Ventilatie.nl
Afd. Retours
Antwoordnummer 13548
4130ZX, VIANEN UT

Waar vind ik het retouradres?

Bij alle artikelen geleverd door 123ventilatie.nl zit een retourformulier in de doos. Op dit retourformulier staan alle adresgegevens welke benodigd zijn voor het retourneren van uw artikelen.

Voor de zekerheid!

123Ventilatie.nl
Afd. Retours
Antwoordnummer 13548
4130ZX, VIANEN UT

Hoe volg ik mijn reparatie?

Nadat u het te repareren artikelen bij ons heeft aangeboden en wij het artikel vervolgens in ontvangst hebben mogen nemen houden wij u op de hoogte van onze vorderingen. U hoeft dus eigenlijk niks meer te doen, mocht u echter toch een oogje in het zeil willen houden neemt u gewoon contact op met onze klantenservice.

Artikel is defect, wat nu?

Wanneer een artikel defect of beschadigd is, kunt u gebruik maken van het recht op reclamatie.

Wij verzoeken u vriendelijk ons het volgende via het retourformulier op te versturen;

1. Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
2. Drie tot vier foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen.
3. De beschadiging of het defect dient op ten minste één van de foto’s duidelijk zichtbaar te zijn.
4. Het volledige artikel moet zichtbaar zijn op de foto.
5. Houd rekening met het versturen van de mail en foto’s dat deze niet groter is dan 18MB. (Wij raden u daarom aan de foto’s als JPEG-bestand aan ons door te sturen).
6. Na ontvangst van de foto’s wordt u verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. U ontvangt binnen enkele dagen maar tenminste binnen één week bericht over de verdere verwerking van uw verzoek.

Al langer in huis!
Ook dan zijn defecten er om verholpen te worden. Als uw apparaat / toestel niet meer werkt, schakelt u gemakkelijk onze klantenservice in welke onze reparatieservice aanstuurt om uw defect zo snel mogelijk te repareren. De klantenservice houd u op de hoogte van uw reparatie artikel.

Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wilt zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.

Wat zijn de kosten voor retourneren?

Pakketjes en brievenbuspost kunt u gewoon gratis aan ons retourneren, wanneer u de stappen volgt onder het kopje ‘Hoe retourneer ik mijn artikelen?’. U mag uiteraard ook op eigen initiatief, zonder voorafgaande mededeling retourneren of via een andere vervoerder dan PostNL. De directe kosten voor het terugsturen zijn dan wel voor uw eigen rekening.

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Het is natuurlijk heel erg vervelend dat uw artikel niet naar wens is en daarom is het retourneren van het artikel niet alleen gratis maar hebben wij geprobeerd dit ook zo makkelijk mogelijk te maken.

Indien u de volgende stappen volgt kunt u uw product gratis retourneren.

  1. U geeft onze klantenservice een melding van de te retourneren artikelen via de retourformulier zodat wij kunnen zorgen voor een snelle terugbetaling van de geretourneerde artikelen.
  2. Op het bijgeleverde pakbon kruist u de artikelen aan welke u wilt retourneren, waarna u dit formulier samen met de artikelen in de doos plaatst en deugdelijk dicht plakt.
  3. De doos met de retoursticker voorzien van antwoordnummer levert u vervolgens in bij het dichtstbijzijnde PostNL punt.
  4. Bewaar het verzendbewijs, zodat wij samen met u de verzending kunnen traceren indien er iets mis is gegaan.

U mag uiteraard ook op eigen initiatief, zonder voorafgaande mededeling retourneren of via een andere vervoerder dan PostNL. De directe kosten voor het terugsturen zijn dan wel voor uw eigen rekening.

123 Ventilatie.nl
Afd. retours
Antwoordnummer 13548
4130 ZX Vianen (UT)

 

 

Mag ik mijn artikel retourneren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Dit geldt voor alle producten die u bij ons koopt. Voor diensten geldt dat u de overeenkomst binnen 14 dagen na het kopen van de dienst kunt herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Wij verzoeken u om onderstaande retourvoorwaarden in acht te nemen:

Retourvoorwaarden

  1. Indien u meerdere artikelen in één bestelling plaatst maar deze separaat worden geleverd daar één van de artikelen via een verkopende partij van 123ventilatie.nl gaat, geldt dat de termijn pas ingaat wanneer u alle artikelen heeft ontvangen.
  2. Voor alle afgeprijsde artikelen gelden dezelfde voorwaarden.
  3. Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover als mogelijk), “Modelformulier voor herroeping”.